Οσφυαλγία-Ισχιαλγία

Τι είναι η οσφυαλγία & ποια είναι τα συμπτώματα;

Η οσφυαλγία και η ισχιαλγία δεν είναι παθήσεις αλλά συμπτώματα.

Με απλά λόγια η οσφυαλγία είναι ο πόνος στη μέση. Ο πόνος αυτός μπορεί να διαχέεται στην περιοχή της λεκάνης και τους γλουτούς όπως επίσης χαμηλά στην κοιλιακή χώρα.

Ποια είναι τα είδη της οσφυαλγίας και της ισχιαλγίας;

Τα είδη της οσφυαλγίας διακρίνονται ως εξής:

• Οξεία: Όταν διαρκεί μεταξύ από 0-3 μήνες
  • Υπ’ οξεία: Διαρκεί 3-6 μήνες
  • Χρόνια: Διαρκεί πάνω από 6 μήνες

Επίσης, μπορεί να διαχωριστεί σε ειδική και μη ειδική, αναλόγως αν υπάρχουν συγκεκριμένα παθολογικά αίτια ή όχι.

Πώς γίνεται η διάγνωση της οσφυαλγίας;

Η διάγνωση της οσφυαλγίας γίνεται κατόπιν κλινικής εξέτασης του ασθενούς, ιστορικό του πόνου και πιθανών αιτιών. Μαγνητική τομογραφία της οσφυϊκής μοίρας θα μας δώσει απεικονιστικά τυχών παθολογικές μεταβολές.

Ποια η διαδικασία θεραπείας της οσφυαλγίας;

Αν η οσφυαλγία είναι μη ειδική τότε εφαρμόζουμε πρωτόκολλο συντηρητικής αντιμετώπισης με αναλγητικά φάρμακα, φυσιοθεραπεία/κινησιοθεραπεία και άλλα. Επισκληρίδιες εγχύσεις φαρμάκων, αν υπάρχει ένδειξη, μπορεί να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση του πόνου.

Τι είναι η ισχιαλγία;

Η ισχιαλγία είναι ο πόνος που αντανακλάται από τη μέση στο πόδι. Συνήθως, συνοδεύεται με πόνο στη μέση, ο οποίος μπορεί να παρουσιαστεί μεμονωμένα. Συνήθως, η ισχιαλγία οφείλεται στην πίεση και τον τραυματισμό του νεύρου στη μέση.

Το νεύρο ξεκινάει από τη μέση και καταλήγει στο πόδι. Επομένως, οποιοσδήποτε ερεθισμός του νεύρου στη μέση καταλήγει σε πόνο στο πόδι.

Ποια είναι τα είδη της ισχιαλγίας;

Η ισχιαλγία διακρίνεται αναλόγως της κατανομής του πόνου στο πόδι. Ο πόνος μπορεί να αντανακλάται μπροστά στο πόδι, στα πλάγια ή πίσω από το πόδι. Κάποιες φορές μπορεί να συνοδεύεται με μούδιασμα ή βελονιάσματα. Σπάνια μπορεί ο ασθενής να αναφέρει ταυτόχρονα κάποια αδυναμία στο πόδι.

Ισχιαλγία: Πως γίνεται η διάγνωση;

Η διάγνωση γίνεται με τη λήψη ιστορικού, εξέταση και κλινική εικόνα του ασθενούς. Η μαγνητική τομογραφία στην οσφυϊκή μοίρα της σπονδυλικής στήλης θα επιβεβαιώσει την αιτία. Συνήθως πρόκειται για κήλη μεσοσπονδυλίου δίσκου και πίεση με τραυματισμό του νεύρου.

Ποια η κατάλληλη θεραπεία για την ισχιαλγία;

Στην αρχή εφαρμόζεται συντηρητική θεραπεία. Αυτό σημαίνει φαρμακευτική αγωγή και φυσιοθεραπεία. Αν δε βελτιώνεται ο πόνος το επόμενο στάδιο, μπορεί να είναι η έγχυση παυσίπονων και κορτιζόνης γύρω από το νεύρο που έχει τραυματιστεί από την πίεση.

Συνήθως στο 90% των περιπτώσεων τα συμπτώματα βελτιώνονται μεταξύ 2-8 εβδομάδων. Αν τα συμπτώματα δεν βελτιωθούν, τότε η χειρουργική αντιμετώπιση (επί ενδείξεων) μπορεί να αποτελεί μονόδρομο.