Αυχενική Σπονδύλωση

Τι είναι η αυχενική σπονδύλωση & ποια τα αίτια;

Η αυχενική σπονδύλωση είναι το αποτέλεσμα της φυσιολογικής φθοράς των ανατομικών δομών του αυχένα. Με την πάροδο του χρόνου μικροτραυματισμοί, επαγγελματική καταπόνηση, σπορ και άλλα προκαλούν εκφύλιση των δομών της αυχενικής μοίρας της σπονδυλικής στήλης.

Το αποτέλεσμα είναι οι διασωματικές δισκοκήλες, η οστεοαρθρίτιδα των ζυγοαποφισιακών αρθρώσεων και η υπερτροφία των συνδέσμων. Ο συνδυασμός όλων των παραπάνω προκαλεί στένωση του σπονδυλικού σωλήνα, πίεση του νωτιαίου μυελού και νευρικών ριζών.

Αυχενική Σπονδύλωση: Τι συμπτώματα έχει;

Τα κυρίως συμπτώματα είναι πόνος στον αυχένα, δυσκαμψία, πόνος στο ένα ή και τα δύο άνω άκρα, μούδιασμα, βελόνιασμα, αδυναμία άκρων και σε πιο βαριές καταστάσεις αστάθεια στη βάδιση, δυσλειτουργία των άνω άκρων και των σφιγκτήρων.

Πως γίνετε η διάγνωση;

Η διάγνωση πραγματοποιείται με την κλινική εξέταση και τη λήψη ιστορικού του ασθενούς. Η μαγνητική τομογραφία αυχενικής μοίρας σπονδυλικής στήλης μας δίνει τις απαραίτητες πληροφορίες για το μέγεθος της βλάβης.

Αυχενική Σπονδύλωση: Ποια η θεραπεία;

Η αντιμετώπιση αρχικώς είναι συντηρητική. Η φαρμακευτική αγωγή και φυσιοθεραπεία βοηθάνε στις περισσότερες των περιπτώσεων στη βελτίωση του πόνου και λοιπών συμπτωμάτων. Η χειρουργική αντιμετώπιση έρχεται ως επιλογή, αν ο ασθενής πληροί συγκεκριμένα κριτήρια.

Η χειρουργική τεχνική μπορεί να διαφέρει από ασθενή σε ασθενή. Οι πιο συνηθισμένες είναι η πρόσθια αυχενική δισκεκτομή και σπονδυλοδεσία με κλωβό. Σκοπός της χειρουργικής επέμβασης είναι η αποσυμπίεση των νεύρων και του νωτιαίου μυελού για τη βελτίωση των συμπτωμάτων του ασθενούς.