Πρόσθια Αυχενική Δισκεκτομή

Τι είναι η πρόσθια αυχενική δισκεκτομή;

Η πρόσθια αυχενική δισκεκτομή αποτελεί την κλασική νευροχειρουργική μέθοδο αντιμετώπισης της αυχενικής δισκοκήλης.

Πότε απαιτείται χειρουργική παρέμβαση;

Όταν τα συμπτώματα της νευραλγίας άνω άκρου όπως πόνος, αδυναμία του άκρου, μουδιάσματα και μυρμηγκιάσματα δεν βελτιώνονται μετά από 6-8 εβδομάδες με τη συντηρητική αγωγή όπως φάρμακα, φυσιοθεραπεία και εγχύσεις κορτιζόνης και παυσίπονων στον επισκληρίδιο χώρο, τότε η χειρουργική επέμβαση αποτελεί μονόδρομο για την αντιμετώπιση των συμπτωμάτων. Ειδικά στην περίπτωση της αυχενικής μυελοπάθειας η νευροχειρουργική αποσυμπίεση του νωτιαίου μυελού μέσω της πρόσθιας αυχενικής δισκεκτομής μπορεί να αποτελέσει επείγον σενάριο αντιμετώπισης.

Πώς γίνεται η χειρουργική της αυχενικής δισκεκτομής;

Ο σκοπός της αυχενικής δισκεκτομής είναι η αφαίρεση του μεσοσπονδυλίου δίσκου και των οστεοφύτων που πιέζουν το νεύρο ή τον νωτιαίο μυελό. Αυτό μπορεί να συμβαίνει σε παραπάνω από ένα επίπεδο, επομένως να χρειάζεται αφαίρεση και αντικατάσταση των δίσκων σε περισσότερα επίπεδα.

Ο ασθενής βρίσκεται υπό γενική αναισθησία και η προσπέλαση γίνεται πρόσθια του λαιμού. Μέσω μιας οπής στο δέρμα φτάνουμε με αναίμακτη μέθοδο στην πρόσθια μεριά του αυχένα, όπου και αφαιρούμε τον μεσοσπονδύλιο δίσκο όπως και τα οστεόφυτα που πιέζουν το νεύρο ή/και τον νωτιαίο μυελό. Στη συνέχεια ο δίσκος θα αντικατασταθεί με ένα μόσχευμα (cage) μαζί με οστική πάστα. Σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να χρειαστεί να βάλουμε και μια μικρή πλάκα τιτανίου προκειμένου να σταθεροποιήσουμε το επίπεδο.

Ποια είναι η διαδικασία μετά τη χειρουργική επέμβαση;

Ο ασθενής κινητοποιείται άμεσα μετά το χειρουργείο. Πρέπει να παραμείνει στο νοσοκομείο για περίπου 24 ώρες. Απλά παυσίπονα βελτιώνουν τον μετεγχειρητικό πόνο. Τα συμπτώματα που ο ασθενής εμφάνιζε πριν τη χειρουργική επέμβαση άμεσα βελτιώνονται. Ο ασθενής σταδιακά επανέρχεται στις καθημερινές του ασχολίες και μπορεί να επιστρέψει στην εργασία του πολύ σύντομα.