Οσφυϊκή Μικροδισκεκτομή

Τι είναι η οσφυϊκή μικροδισκεκτομή;

Η οσφυϊκή μικροδισκεκτομή είναι μια επέμβαση, μέσω της οποίας αντιμετωπίζεται η δισκοκήλη στη  μέση. Πρόκειται ουσιαστικά για την αφαίρεση ενός τμήματος του δίσκου, μια διαδικασία που γίνεται με το χειρουργικό μικροσκόπιο. Στόχος είναι η αποσυμπίεση του νεύρου. Ως αποτέλεσμα, ο πόνος, δηλαδή η ισχιαλγία, σταματάει και η παράλυση του ποδιού αποφεύγεται.

Γενικά, η μικροδισκεκτομή αποτελεί ένα από τα πιο κοινά χειρουργεία της σπονδυλικής στήλης, το οποίο πραγματοποιείται με γενική αναισθησία και έχει διάρκεια περίπου 1 ώρα. Σε γενικές γραμμές, έχει εξαιρετικά αποτελέσματα, καθώς η συγκεκριμένη επέμβαση είναι ασφαλής, δοκιμασμένη και αποτελεσματική. Ο ασθενής χρειάζεται να παραμείνει ένα βράδυ στο νοσοκομείο.

Όσον αφορά την τομή, αυτή είναι 4 με 5 εκατοστά.

Ποιος είναι ο κατάλληλος γιατρός για οσφυϊκή μικροδισκεκτομή;

Ο κατάλληλος γιατρός για να διενεργήσει την οσφυϊκή μικροδισκεκτομή επιτυχώς είναι ένας έμπειρος και εξειδικευμένος Νευροχειρουργός στις παθήσεις της σπονδυλικής στήλης, όπως ο Dr. Παντελής Παπανικολάου, ο οποίος διαθέτει μεγάλη εμπειρία στην εφαρμογή αυτής της μεθόδου και έχει αξιολογηθεί θετικά από προηγούμενους ασθενείς του.

Οσφυϊκή Μικροδισκεκτομή: Θέλει κάθε κήλη μεσοσπονδυλίου δίσκου χειρουργείο;

Αρχικά, δεν χρειάζεται να κάνετε χειρουργείο για κάθε κήλη μεσοσπονδυλίου δίσκου. Ο πόνος στο πόδι, που δεν αντιμετωπίζεται με συντηρητικά μέσα, καθώς και η αδυναμία, δηλαδή η παράλυση του ποδιού, αποτελούν τις βασικές ενδείξεις για Οσφυϊκή Μικροδισκεκτομή.

Οσφυϊκή Μικροδισκεκτομή: Από τι κινδυνεύει ο ασθενής που δεν κάνει την επέμβαση;

Το βασικό σύμπτωμα καθορίζει και την απάντηση στο συγκεκριμένο ερώτημα.

1. Επομένως, στην περίπτωση που το πόδι πονάει, τότε υπάρχει κίνδυνος να δημιουργηθεί χρόνιος πόνος. Σε αυτή την περίπτωση, ο πόνος δεν αντιμετωπίζεται με τα συνηθισμένα μέτρα, δηλαδή τη φυσικοθεραπεία, τις ασκήσεις και τα φάρμακα. Έτσι, η ποιότητα ζωής του ασθενούς φθίνει, καθώς εμποδίζεται η προσωπική και επαγγελματική του ζωή. Οι ασθενείς που αντιμετωπίζουν χρόνιο πόνο, δηλαδή για περισσότερο από 3 μήνες, εμπλέκονται σε ένα φαύλο κύκλο, κατά τον οποίο ο πόνος τούς δημιουργεί αρνητικά συναισθήματα, με αποτέλεσμα να πονάνε περισσότερο.

2. Στην περίπτωση που το πόδι παραλύει, τότε υπάρχει κίνδυνος η χρόνια πίεση που ασκείται πάνω στο νεύρο να προκαλέσει μόνιμη βλάβη. Επομένως, ενδέχεται η παράλυση να γίνει μόνιμη. Ο ασθενής, αναλόγως με το ποιοι μύες επηρεάζονται, ενδέχεται να περπατάει κουτσαίνοντας, ή και σέρνει το πόδι του ή να πέφτει εύκολα.

3. Επιπρόσθετα, η καθυστέρηση της χειρουργικής αντιμετώπισης επιδεινώνει τις εκφυλιστικές αλλοιώσεις στη σπονδυλική στήλη. Ως αποτέλεσμα, η επέμβαση γίνεται πιο δύσκολη και η αποκατάσταση διαρκεί περισσότερο.

Επομένως, στις περιπτώσεις που υπάρχει μία από τις ενδείξεις για μικροδισκεκτομή, τότε η επέμβαση χρειάζεται να πραγματοποιηθεί όσο το δυνατόν πιο άμεσα.

Οσφυϊκή Μικροδισκεκτομή: Ποια είναι η προετοιμασία που χρειάζεται για το χειρουργείο;

Στην περίπτωση που ο ασθενής πάσχει από κάποιο σοβαρό παθολογικό θέμα, όπως είναι ο σακχαρώδης διαβήτης ή η στεφανιαία νόσος, τότε αυτό χρειάζεται ρύθμιση. Επομένως, το καλύτερο είναι να υπάρχει χαρτί από τον θεράποντα ιατρό του ασθενούς, το οποίο να αναγράφει ακριβώς την πάθηση και την αγωγή, καθώς και άλλες απαραίτητες πληροφορίες που χρειάζονται προσοχή.

Ιδιαίτερα εάν ο ασθενής λαμβάνει φαρμακευτική αγωγή που επηρεάζει την πήξη του αίματος, όπως για παράδειγμα κλοπιδογρέλη ή ασπιρίνη, τότε χρειάζεται να γίνει διακοπή αυτών των φαρμάκων, προτού πραγματοποιηθεί η χειρουργική επέμβαση. Ο λόγος που χρειάζεται να γίνει αυτό, είναι ότι τέτοια φάρμακα ενδέχεται να προκαλέσουν αιμορραγία, είτε κατά τη διάρκεια του χειρουργείου, είτε μετεγχειρητικά.

Επομένως, στις περιπτώσεις που ο ασθενής είναι απολύτως απαραίτητο να λάβει τη συγκεκριμένη φαρμακευτική αγωγή, τότε χρειάζεται να υπάρξει συνεννόηση με τον ιατρό που τον παρακολουθεί, προκειμένου να γίνει αντικατάσταση με υποδόριες ενέσεις ηπαρίνης. Επιπρόσθετα, οι ασθενείς που είναι καπνιστές, το καλύτερο είναι να διακόψουν ή ακόμα και να ελαττώσουν το κάπνισμα για μερικές ημέρες πριν το χειρουργείο.

Οσφυϊκή Μικροδισκεκτομή: Ποιες εξετάσεις χρειάζεται να γίνουν πριν τη χειρουργική επέμβαση;

Φυσικά, είναι απαραίτητο να πραγματοποιηθούν οι συνηθισμένες προεγχειρητικές εξετάσεις. Συγκεκριμένα, αυτές είναι οι εξής:

• Αιματολογικές εξετάσεις.
  • Ακτινογραφία θώρακος.
  • Ηλεκτροκαρδιογράφημα.
  • Καρδιολογική εξέταση.

Οσφυϊκή Μικροδισκεκτομή: Ποιες επιπλοκές ενδέχεται να προκληθούν;

Η συγκεκριμένη χειρουργική επέμβαση ενδέχεται να προκαλέσει τις συνηθισμένες επιπλοκές που πιθανόν παρουσιάζονται στις χειρουργικές επεμβάσεις της σπονδυλικής στήλης. Ωστόσο, σε γενικά γραμμές, η οσφυϊκή μικροδισκεκτομή αποτελεί μια ασφαλή χειρουργική επέμβαση. Φυσικά, σε αυτό βασική προϋπόθεση είναι ότι ο νευροχειρουργός είναι πολύ έμπειρος, εξειδικευμένος και άρτια καταρτισμένος, όπως ο νευροχειρουργός Παντελής Παπανικολάου, προκειμένου να μειωθούν σημαντικά οι πιθανότητες για επιπλοκές.

Επιπρόσθετα, οι νέοι και υγιής άνθρωποι, οι οποίοι δεν αντιμετωπίζουν σοβαρά παθολογικά θέματα, αντιμετωπίσουν πρακτικά ελάχιστο κίνδυνο επιπλοκών.

Λύνει το πρόβλημα οριστικά η οσφυϊκή μικροδισκεκτομή;

Αρχικά, στην περίπτωση που ο ασθενής χειρουργηθεί μέσα σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, ενδέχεται να υπάρξει μικρή πιθανότητα υποτροπής. Αυτό σημαίνει ότι είναι πιθανόν να παρουσιαστεί ξανά το ίδιο θέμα στον ασθενή, είτε μέσα στο συγκεκριμένο αυτό χρονικό διάστημα, είτε αργότερα.

Μόλις γίνει αναγνώριση κάτω από το χειρουργικό μικροσκόπιο του νεύρου που πιέζεται, τότε αφαιρείται με προσοχή το κομμάτι του δίσκου που προεξέχει, για παράδειγμα κάποια κήλη.

Πώς είναι ο ασθενής μετά την οσφυϊκή μικροδισκεκτομή και πόσο άμεσα γίνονται εμφανή τα αποτελέσματα;

Αμέσως μόλις η οσφυϊκή μικροδισκεκτομή ολοκληρωθεί, ο ασθενής παραμένει στον θάλαμο ανάνηψης για λίγη ώρα. Ακολούθως, ο αναισθησιολόγος βεβαιώνεται ότι ο ασθενής είναι καλά και μεταφέρεται στο δωμάτιό του. Όσον αφορά τα συμπτώματα, ισχύουν τα εξής:

• Αρχικά, αμέσως μετά την Οσφυϊκή Μικροδισκεκτομή, ο πόνος στο πόδι υποχωρεί εντελώς.
  • Όσον αφορά το μούδιασμα στο πόδι, αυτό υποχωρεί εντελώς μέσα σε μερικές ώρες, ημέρες ή εβδομάδες. Ορισμένοι ασθενείς που πάσχουν από χρόνια πίεση πάνω στο νεύρο, ενδέχεται να έχουν μούδιασμα στο πόδι ακόμα και μετά την Οσφυϊκή Μικροδισκεκτομή, έστω και ελαττωμένο. Για τον λόγο αυτό, το καλύτερο είναι η συγκεκριμένη επέμβαση να πραγματοποιείται όσο το δυνατόν πιο άμεσα.
  • Στην περίπτωση που υπάρχει αδυναμία στο πόδι, αυτή υποχωρεί εντελώς με την ταχύτητα που αποκτήθηκε. Επομένως, στην περίπτωση που ο ασθενής έχει παράλυτο πόδι για 3 εβδομάδες, τότε η αποκατάσταση θα αργήσει περισσότερο συγκριτικά με έναν ασθενή που προσφεύγει στη χειρουργική αντιμετώπιση 5 ημέρες μετά την έναρξη του συμπτώματος. Ακόμα, στην περίπτωση που η πίεση στο νεύρο είναι χρόνια, τότε η ολοκληρωτική αποκατάσταση του νεύρου δεν είναι σίγουρη.

Τέλος, στις περιπτώσεις που το χειρουργείο είναι πρωινές ώρες, τότε ο ασθενής σηκώνεται και περπατάει την ίδια μέρα, το απόγευμα.