Οσφυϊκή Μικροδισκεκτομή

Τι είναι η οσφυϊκή μικροδισκεκτομή;

Η μιρκοδισκεκτομή είναι μια νευροχειρουργική επέμβαση που διενεργείται σε περιπτώσεις κήλης μεσοσπονδύλιου δίσκου της οσφυϊκής μοίρας της σπονδυλικής στήλης. Σκοπός αυτής της επέμβασης είναι η αποσυμπίεση του νεύρου και η ανακούφιση του ασθενούς από τον πόνο.

Πως γίνεται η χειρουργική αντιμετώπιση με οσφυϊκή μικροδισκεκτομή;

Ο νευροχειρουργός αποφασίζει και εκτελεί την επέμβαση της μικροδισκεκτομής, όταν ο πόνος στη μέση που αντανακλάται στο πόδι δεν υποχωρεί μετά από περίπου 6-8 εβδομάδες παρά τη συντηρητική αγωγή με φάρμακα, φυσιοθεραπεία και επισλκηρίδιες εγχύσεις. Υπάρχουν όμως και περιπτώσεις όπου η επέμβαση πρέπει να γίνει πολύ γρηγορότερα ή και άμεσα λόγω νευρολογικής σημειολογίας (αδυναμία άκρου, πτώση ποδός, ιππουριδική συνδρομή με δυσλειτουργία των σφιγκτήρων).

Η μικροδισκεκτομή είναι μια ελάχιστα επεμβατική μέθοδος που γίνεται με τη βοήθεια μικροσκοπίου, ειδικών χειρουργικών εργαλείων και ακτινολογικού μηχανήματος. Η επέμβαση είναι αρκετά ασφαλής και στοχεύει στην αφαίρεση της κήλης του μεσοσπονδυλίου δίσκου που πιέζει το νεύρο. Δε διαρκεί παραπάνω από 40 λεπτά. Η επέμβαση είναι αναίμακτη και αρκετά ασφαλής.

Ποια είναι η μετεγχειρητική πορεία του ασθενoύς;

Τα συμπτώματα του πόνου βελτιώνονται άμεσα μετά τη χειρουργική επέμβαση. Ο ασθενής σηκώνεται να περπατήσει την ίδια μέρα και μπορεί να επιστρέψει στο σπίτι του την ίδια ή το πολύ την επομένη. Ο ασθενής επιτρέπεται να γυρίσει στα εργασιακά του καθήκοντα πολύ σύντομα. Μόνο αν κάνει βαριά χειρωνακτική εργασία είναι πολύ πιθανό να καθυστερήσει μερικές εβδομάδες περισσότερο.