Πολύμορφο Γλοιοβλάστωμα – Γλοίωμα Υψηλής Κακοήθειας

Τι είναι το πολύμορφο γλοιοβλάστωμα;

Το πολύμορφο γλοιοβλάστωμα είναι αστροκύττωμα σταδίου ΙΙΙ-ΙV. Αποτελεί το 20% των όγκων του εγκεφάλου και 50% των γλοιωμάτων. Είναι ο πιο επιθετικός πρωτοπαθής όγκος εγκεφάλου. Μπορεί να εμφανιστεί σε όλες της ηλικίες ανεξαρτήτως φύλου. Συνήθως το συναντάμε στην παιδική ηλικιακή ομάδα 3-12 ετών και στους ενήλικες 40-70 ετών.

Τι συμπτώματα προκαλεί το πολύμορφο γλοιοβλάστωμα;

Τα συμπτώματα της πάθησης συνήθως είναι πονοκέφαλος, που δε βελτιώνεται με παυσίπονα, ναυτία, έμετοι, επιληπτική κρίση και αδυναμία κάποιου άκρου. Συνήθως, υπάρχει παραπάνω από ένα σύμπτωμα μέχρι ο ασθενής να πάει στον ειδικό. Το πολύμορφο γλοιοβλάστωμα εξελίσσεται ταχέως συνήθως μέσα σε λίγες εβδομάδες ή μήνες. Αν δε διαγνωσθεί και αντιμετωπιστεί άμεσα ο ασθενής μπορεί να παρουσιάσει προβλήματα όρασης, ημιπληγία και διαταραχές επιπέδου συνείδησης.

Πως γίνεται η διάγνωση;

Η διάγνωση γίνεται με τη βοήθεια της αξονικής τομογραφίας του εγκεφάλου όπως επίσης και με τη μαγνητική τομογραφία του εγκεφάλου με σκιαγραφικό. Το πολύμορφο γλοιοβλάστωμα σκιαγραφείται έντονα μετά τη χορήγηση σκιαγραφικού και περιβάλλεται από οίδημα. Βεβαίως η ιστολογική εξέταση θα βάλει τη σφραγίδα της διάγνωσης του όγκου. Τεμάχια του όγκου στέλνονται στο παθολογοανατομικό εργαστήριο για εξέταση και ασφαλή διάγνωση. Το αποτέλεσμα αυτού καθορίζει και την περαιτέρω αντιμετώπιση μέσω χημειοθεραπειών και ακτινοβολιών.

Πώς αντιμετωπίζεται το πολύμορφο γλοιοβλάστωμα;

Η εξέλιξη του πολύμορφου γλοιοβλαστώματος είναι ταχύτατη και δυστυχώς δυσμενής. Η άμεση χειρουργική αντιμετώπιση και αφαίρεση του όγκου, όπου ενδείκνυται, αποτελεί προτεραιότητα για τον ασθενή. Η χειρουργική αφαίρεση του όγκου με τη βοήθεια της τεχνολογίας επιτυγχάνεται η αποσυμπίεση του εγκεφάλου με ταυτόχρονη μείωση της ενδοκράνιας πίεσης, βελτίωση των συμπτωμάτων και αυξάνονται οι πιθανότητες για επιμήκυνση του χρόνου επιβίωσης. Συνήθως ακολουθούν άλλες θεραπείες όπως ακτινοβολίες ή χημειοθεραπείες ή συνδυασμός αυτών. Στόχος είναι κυρίως η βελτίωση της ποιότητας ζωής του ασθενούς.