Σπονδυλολίσθηση-Σπονδυλόλυση

Τι είναι σπονδυλολίσθηση και η σπονδυλόλυση;

Είναι και οι δύο παθήσεις κυρίως της οσφυϊκής μοίρας της σπονδυλικής στήλης. Η σπονδυλολίσθηση είναι όταν ο ένας σπόνδυλος μετατοπίζεται σε σχέση με τον παρακείμενο. Η σπονδυλόλυση είναι το έλλειμμα της συνέχειας του οστού μεταξύ των αρθρικών αποφύσεων.

Ποια είναι τα αίτια σπονδυλολίσθησης-σπονδυλόλυσης;

Τα αίτια και για τις δύο παθήσεις είναι όμοια. Γενικά οφείλεται σε πιθανό κάταγμα της σπονδυλικής στήλης, καταπόνηση της περιοχής όπως σε επαγγελματίες αθλητές και βαριές σωματικές δουλειές όπως επίσης και συγγενής σπονδυλόλυση-σπονδιλολίσθηση.

Σπονδυλολίσθηση-Σπονδυλόλυση: Τι συμπτώματα έχει;

Το κύριο σύμπτωμα και για τις δύο παθήσεις είναι ο πόνος στη μέση. Αυτός συνήθως χειροτερεύει, όταν ο ασθενής περπατάει ή στέκεται όρθιος. Αυτός μπορεί να συνοδεύεται με πόνο που αντανακλάται στο πόδι (ισχιαλγία) ή στα πόδια με μουδιάσματα και άλλα.

Πως γίνεται η διάγνωση για την σπονδυλολίσθηση – σπονδυλόλυση;

Η διάγνωση επέρχεται με το ιστορικό και την κλινική εικόνα του ασθενούς και απεικονιστικά. Ακτινογραφίες, αξονική τομογραφία και μαγνητική τομογραφία της σπονδυλικής στήλης μας δίνουν λεπτομερείς πληροφορίες της πάθησης.

Σπονδυλολίσθηση – Σπονδυλόλυση: Ποια η κατάλληλη θεραπεία;

Αν ο ασθενής δεν έχει συμπτώματα απλώς το παρακολουθούμε. Αν υπάρχουν συμπτώματα αρχικά αντιμετωπίζεται συντηρητικά για τουλάχιστον 3 μήνες. Δίνεται φαρμακευτική αγωγή, φυσιοθεραπεία και κατά περίπτωση εγχύσεις στη σπονδυλική στήλη.

Στη συνέχεια εφόσον τα συμπτώματα δε βελτιώνονται, τότε και υπό συγκεκριμένα κριτήρια θα προταθεί και εκτενώς θα συζητηθεί η επιλογή της χειρουργικής σπονδυλοδεσίας και αποσυμπίεσης των νεύρων.

Η χειρουργική τεχνική διαφέρει από ασθενή σε ασθενή. Πάρα ταύτα τα τελευταία χρόνια έχει επικρατήσει η ελάχιστα επεμβατική διαδερμική σπονδυλοδεσία και μικροαποσυμπίεση.

Το χειρουργείο είναι αναίμακτο και γίνεται μέσα από οπές του δέρματος. Υπάρχει σεβασμός στους γύρω ιστούς, μικρότερος χρόνος νοσηλείας και γρήγορη αποκατάσταση.